12.2.10

bean stew

I've been cooking a lot of things but I find it hard to manage taking pictures of it because it often gets eaten too quickly or I am really tired at the end of cooking to bother with photography (or as y husband calls it "CSI evidence documenting" which definitely turns me off :)).
I love photography, and I am capable of taking really nice pictures (this is my photoblog), but when I photograph, I often forget about everything else, especially food. So, I guess, photos on this blog are a work in progress.

Photobucket





These pics are "as is" indeed, my stew is that red and it is yummi :)

This is a recepie that soldiers used to make in Yugoslavian army, and the saying goes that the bigger the quantity you make, the better the stew. It remains a firm favourite amongst men as well as busy mothers because, if you use washed canned beans, this dish is versatile and ready in no time.

Take the sausage away and you have a vegetarian version, and it is a great way to sneak lots of veggies to your kids because you can grate the carrot and celery for a thick consistency full of veggie goodness, and they will be none the wiser ;)

This version is my winter favourite, with all the trimmings - sausage, cut veggies and garlic roux, but if you want a lighter version, omit the roux and add a handful of macaroni into it and you will get an awesome Minestrone soup instead.

Ingredients:

0.5 kg (one packet) of dried white beans (or one can, for a quicker cooking time)
dry cured meats as you wish (panceta, sausage, smoked pork leg, ham etc, omit for vegetarian version)
2 onions
1 stick of celery
2 carrots
1,5 tbsp tomato concentrate
1 - 2 l of stock cube dissolved in water or buyon
2-3 bay leaves
4-5 whole peppercorns
salt, ground pepper to taste
olive oil

Roux:
olive oil
2 tbsp flour
2 tsp ground paprika
3 cloves of garlic, finely chopped

Preparation:

Photobucket

If using dry beans - wash them and soak in cold water overnight. Drain before adding to stew. If using beans from a can, just wash tham under running water and add to stew which will be done muuch more quickly.

Sautee grated onion, celery, carrot and if using pancetta - finely chopped pieces of it.
Add bay leaf and pepercorns, sautee for a few more minutes, and then add beans.

Photobucket

and then sausage cut in pieces.
Mix well and add vegetable buyon, just enough to cover the ingredients by about 3 fingers breadth. To that, add tomato concentrate mixed with some water.

Add a touch of salt but not too much, your dry meat will release salt so it is best to salt at the end of cooking.

Photobucket

Cook on low fire, if using dry beans, then for good 2-3 hours, but if using canned, then just over 30 minutes.
If you are adding pasta, and using canned beans, add pasta as soon as you add all the liquid, but, if using dry beans, then add pasta after you added the roux, in the last 20 minutes of cooking.
Check regularly and mix, because you don't want to add too much extra water, and you don't want it sticking to the bottom either. I find that good initial amount of water and low fire makes it easy and it largely takes care of itself.

If adding roux, you will need to make it in a separate saucepan and add to the stew.

Photobucket

Heat the oil, add finely chopped garlic, flower and paprika. Add about half a cup of cold water and stir until smooth.
You'll get this:

Photobucket

Add the roux to the stew and stir well. You will see the stew thicken quite nicely. Let it simmer for another 10 - 15 inutes and when done, add chopped flat leaf parsley and let it rest for 10 minutes before serving.

Serve hot, with a simple salad made from fresh tomatoes and onions with addition of a little bit of olive oil and salt.

Photobucket

NOTE: if you are leaving some stew for tomorrow, don't add parsley into the whole dish, just to the bowls that you will serve in, and add frsh parsley tomorrow, for fresher garden taste.

Photobucket

Bon apetit!

COMMENTS -14

  • Andrea, 12.02.2010. u 11:18
    Hej Anna
    prvo ti želim zahvaliti na lijepom komentaru kod mene na blogu. Drago mi je da ti se sviđa. :)

    Slažem se s tobom po pitanju fotografiranja hrane.
    Kod pisanja bloga o hrani fotografija je, vjerojatno, najvažniji dio jer je ona ono što će privući čitatelja receptu. Ona je ono što recept "prodaje".
    Slažem se s tobom da nije to ni neka mudrost, treba samo malo dobro volje i vremena. Nažalost nije to uvijek lako, posebno ovaj dio s vremenom, razumijem ljude koji imaju gomilu gladnih ukućana koji čekaju svoj topli obrok, pa da skrate agoniju okinu samo jednu fotku.

    Inače tvoje fotke su mi baš lijepe, imaš svoj stil i to mi se jako sviđa.

    Grah volim i baš smo ga se ovaj tjedan prejeli jer sam skuhala lončinu za 10 ljudi, a nas je samo dvoje. :)

    Andrea
    http://www.voce-povrce.blogspot.com/

  • annabelle, 12.02.2010. u 13:36
    hej, bok Andrea! bas mi je drago da si se javila :)))

    tvoje fotke hrane su prekrasne, savrseni si primjer food-blogerke koja slikama docara posmatracu da on zeli jesti upravo to sto si ti pripremila :D
    slazem se potpuno s tobom da kad su ukucani gladni, prijekorni pogledi pri uzimanju tog fotoaparata se tesko ignoriraju :D ja jos uvijjek nisam radila neki pravi set-up sa redovitim jelima, eventualno kolac i slicno jer inace se ne stigne.
    hvala lijepa, drago mi je da ti se fotke svidjaju, mogu ja i bolje jer inace slikam makro fotografiju a foto blog mi je ovdje

    i mi cemo jesti grah tako, i nas je dvoje pa se to provlaci kroz cijeli tjedan, srecom sto duize stoji, finiji je :D

    lijepi pozdrav!

  • Mare, 13.02.2010. u 01:04
    I mi smo imali nedavno grah odnosno pasta fazol a od ostatka sam htjela napraviti grah sa zeljem.....pa sam stavila previse zelja i pokvarila jelo. koji uzas a bas mi se jelo. ponovit cu ovih dana :))). inace, ja sam pocela nekako izbjegavati brasno u zaprski, promijeni mi okus jela. ono sto se da napraviti a kako bi ga se zgusnulo, je usitniti u mikseru dio i onda vratiti u lonac. a slikanje hrane....je posebna umjetnost :)

  • annabelle's sexy kitchen, 15.02.2010. u 01:48
    awww, steta :( i ja sam mislila raditi grah sa zeljem, mozda next week budem. inace, ovaj recept bude tak fino gust da zaprska nije potrebna za gustocu, ali moj dragi voli upravo zbog ukusa.
    i salzem se, slikanje hrane je umjetnost, ali ne mora se ni to radit, ali pobogu nek bar slika bude ostra i dobro osvijetljena, da vidimo sto je u tanjuru :D
    a za umjetniceke slike, to kako kad imamo vremena

  • Andrea, 15.02.2010. u 11:30
    Anna,
    pregledala sam tvoj foto blog i malo je reći da sam oduševljena.
    Inače me fascinira macro fotografija, a tvoje su baš predivne. :)
    Voljela bi i ja malo eksperimentirati s macrom ali nažalost s ovim objektivima koje imam to nije moguće. Morat ću uskoro investirati u neki dobar 35 ili 50 mm objektiv.
    Koju opremu ti koristiš?

  • dalmacija moja inspiracij, 15.02.2010. u 14:01
    asti miša dobre spiza...fala na uvrštenju moga bloga u tvoje favorite...evo san i ja tvoj link meka kod mene...poz...
    dalmacija moja inspiracija

  • annabelle's sexy kitchen, 15.02.2010. u 14:26
    @Dalmacija moja inspiracija: hvala :)) ja se redovito odusevljavam na tvom blogu, bas mi je drago na linku i na posjeti :))

    @Andrea: hvala ti, bas mi je drago da ti se svidja. najjeftiniji set-up koji ja koristim za kapljice je stativ (bilo koji, ja koristim Manfrotto sa ball-head), a od objektiva 50mm 1.8 objektiv, koji je najjeftiniji (a jako ostar) koji mozes kupiti i Kenko extension tubes
    takodjer koristim i Tamron 90mm macro lens ali ona u stvari uopce nije potrebna pored ext.tubes i 50mm.
    inace, za padajuce kapljice ti treba blic jer on zamrzava sliku a ne okidac, ja imam SB 800 ali sada su strasno poskupili, ne znam zasto, tako da bilo koji blic koji mozes sinkronizirati sa kamerom je ok (Vivitar je jeftiniji a opet dobar)
    imam ja jos svakakvig gadgets, kao na primjer Pocket Wizards, remote shutter, umbrella,

    e bas mi je uvijek gust pricati o opremi, ali 50mm objektiv, extension tubes, blic i stativ su neki minimum, sa bilo kojom slr kamerom, ja imam Nikon d300 ali bilo koji Nikon slr je ok (a ima ih puno jeftinijih kao na primjer Nikon d40)

  • Elle Woods Gone Brunnette, 15.02.2010. u 19:41
    grah sa zeljem? kiselim? to je jota. to ja jako lajkam.
    dobre su ti slike, ali u principu hrana se za fotkanje lakira i boja - ja na faksu honorarno asistirala jednom fotografu na šminkanju hrane za jednu kuharicu, i još jednom na jednim kolačima. tu je bila i žena iz inozemstva čiji posao je baš "šminkanje" hrane za snimanja. tako da normalna uslikana hrana nikad neće ispast onako yummiiiii kao pro uslikana hrana koja je prošla makeover za cookbook ili časopis...
    joj.
    šteta hrane, srce mi se cijepalo...... :(

  • Elle Woods Gone Brunnette, 15.02.2010. u 20:02
    e, da, zaboravila sam, spomenula si kuhanje na svinjskoj masti u onom postu o bosanskom loncu i naše ljude koji to koriste.
    sori, ali ja zaista nikad u životu nisam upoznala nikoga niti čula za postojanje osobe u čijoj je obitelji ikad korištena ta stvar.
    ok, par ljudi iz dalmatinske zagore zna donijet salenjake sa sela, to su neki kolači s mašću, ali samo sam za to čula, a to ne bi ni dotaknula. ali u principu kod nas se oduvijek kuhalo s uljem. maslinovim jer je jeftino i domaće, to svi imaju doma, a tamo negdje od 50-ih, 60-ih su svi živi prešli na biljno.
    zaista, zaista ne znam odakle ideja o svinjskoj masti. od dubrovnika do pule nikad nisam čula da se ta stvar igdje koristi u kuhanju, a ni od ljudi s kontinenta...
    mada, naravno, postoji mogućnost da postoje djelovi hrvatske, oni u kojima ljudi jedu i čvarke, u kojima se svinjska mast valjda koristi ponekad i u kuhinji, ali zar ako to stvarno unose u sebe ljudi onda nisu mrtvi od srčanog udara već s 20 godina? i zar to ne smrdi po životinji? ipak je salo žuto, narančasto, ne znam, u glavi imam prizor prženja hrane na nusproduktima liposukcije...
    sori, ali morala sam, ideja korištenja takvog nečeg mi je naprosto nezamisliva...

    ok, navalite i ispravite me vi koji ste vidjeli osobu koja to koristi ;)

  • Elle Woods Gone Brunnette, 15.02.2010. u 20:08
    p.p.s. ja ljeti za grah ne stavljam zapršku ni meso nego stavim komad domaćeg pešta (napravim pa zamrznem) ali u ljetni pešt za fažol stavljam dosta crvenoga. rastopim na tavi i bacim sasvim malu žličicu brašna i crvene paprike (slatke, naravno. na žalost ne poznajem izraz aleva paprika, ali pretpostavljam da koristiš crvenu slatku, ne chilli ili nešto slično...), i to uvalim u fažol. e, da - zbog gustoće isto izgnječim ili sameljem žlicu-dvije fažola. bude light a ima totalno mesni okus. i, što je najvažnije, probavljivo je na vrućini.
    naravno, zimi radim teški vojnički, ubojicu probavnog sustava... :D

  • annabelle, 16.02.2010. u 02:13
    e, znas, ja se potpuno s tobom slazem po pitanju masti, ali jedna baka mi je iz Slavonije a druga iz Like i bogami kad sam ja bila mala, u spajzi je uvijek stajala plasticna kanta sa svinjskom masti :S
    moja stara, inace mrsava kao prut, je najvise volila tako mast namazat na kruh, posut crvenom paprikom, (je to je aleva, tako valjda zovu u Beogradu pa mi je ostalo, a ona druga je chilli, e ne ta mnego ona slatka. mada ima i ljuta crvena/aleva parika koja nije tak ljuta kao chilli, ona ide u kulen i sl), ugl. da, plasticna kanta sa bijelom, kao snijeg, mascu. fasciniralo me je kako se vadi, ima consistency kao meki putar, i nije da smrdi na zivotinju, ali fakat, puno mi je draze biljno ulje. moja mama inace je rado presla na biljno ali se tata bunio pa smo kroz rane osamdesete imali i jedno i drugo ali vecina nas u kuci nismo htjeli nis na masti jer je cisto lose za organizam.
    e, ovaj grah, jer se renda povrce, uopce ne treba zaprsku za gustocu, nego bas kao sto si rekla, cisto "da pojacam".
    a pest, jel to pancetta i luk sitno jako narezano pa dok se ne spoji, ili pest sa paradajzom? ja samo stavim razmuceni koncentrat jer je gladak.

    e, glede hrane i fotkanja, ja nisam imala nesto super vremena da to napravim kak spada, recimo ove su ok ali nisu uopce onak dobre kako ja to umijem kad imam volje i vremena, i znam na sto mislis sa bojanjem hrane, ali meni, licno, najbolje izgleda bas ono umjetnicki slikana prava hrana.
    pogledaj ovaj blog, cura je inace arheolog i jako fino kuha a fotke su joj mrak, bas po mom ukusu

  • Andrea, 16.02.2010. u 10:35
    Anna hvala ti. :)

    Hvala i na ovom opširnom popisu i opisu opreme koju koristiš. Vidim da se za ozbiljnije bavljenje bilo kojom granom fotografije treba dosta uložiti.
    Ja sam tek nedavno prešla na dslr i to nakon puno čitanja i proučavanja. Odlučila sam se za Olympus (e-620) bez obzira na neke zamjerke i mane koje mu se obično pripisuju. Za sad imam ona standardna kit stakla 14 - 42 i 40 - 150 mm i jako sam zadovoljna. Vidjet ćemo dalje, za početak planiram uložiti u macro objektiv, a onda dalje u bliceve i ostalu opremu. :)

    I ja volim pričati o opremi, meni je to sve novi i jako uzbudljiv svijet. :)

  • Elle Woods Gone Brunnette, 16.02.2010. u 13:59
    p.s. upravo moj frend n kaže da sam ja već par puta kod njega actually jela neku hranu na svinjskoj masti........... i da sam zapravo baš rekla da je bilo fino... i da su one kiflice zapravo ti salenjaci.... a bile su mrak.... aaaaaaaaaaaaaaaaaaa.......
    povlačim što sam rekla...
    a sad trebam sapun za oprat usta!!!

    ma ja pešt napravim od smiksane pancete, bijelog, sa samo mrvicu rozog, ali za pešt za "ljetni" grah stavim i mrvicu crvenog (ne skroz suhog i jakog, nego da mi ima mesni okus) i puno češnjaka i sjeckanog peršina (ja ga narešem u sitno škarama i zaledim pa samo ubacim). sjeckanje je naporno, ja to sve štapnim mikserom (moj tata bi to proglasio sve kuhinjskim svetogrđem).
    a zapravo zapršku često ni ne zapržim nego razmutim u malo vode i žlicu brašna, koncentrat i malo paprike (slatke, da, aleve. to me bunilo jer mi smo to uvijek kupovali ko "ljutu" i "slatku". ljuta po meni sucks, ali ima blizu vukovara jedan frend od tete koji uzgaja svoju za kulin i jako je ugodna, ne urlam da mi dadu vode nakon nje) i ubacim tako light, da zagusti i da boju a ne padne teško. tako pojačam i šug od punjenih paprika.
    simple a efektno.

    pešt rado dodajem hrani kad želim izbjeć teško suho meso i kobase i slično, a super je i samo na vrućoj tjestenini, samo malo njega.
    inače, češnjak za pešt a i za sve ostalo ja doma mariniram i tako ga čuvam pa koristim. tako zadržava sve ono ljekovito a gubi ono što izaziva kiselinu i smrad iz usta od češnjaka. tako ga možeš koristit za okus u velikim količinama a ne bazdiš.
    inače, osim nas to i talijani, francuzi, portugalci i španjolci rade, i imaš kupit krasan npr. portugalski marinirani...
    ali ljudi su već pomalo zaboravili na mariniranje češnjaka, a nema ga kupit kod nas i rijetko ko to radi.

    mi smo hranu "lakirali" glazurama (želatina, karamelna), dodavali biljne boje i boje za hranu... ali ok, to su još bile preddigitalne i predfotošop 90-e. meso je npr izgledalo mrak, ali okus tako dorađenom za fotkanje nije bio baš... ono...

  • Bugenvilija, 16.02.2010. u 17:30
    Ne mogu čitati sve komentare ali ću ti svrnuti samo pažnju na jedan detalj.
    Hrana se ne slika s blicom.
    Tak možeš slikati kapljice i to je super kak to radiš, al ovdje ti blic ubije sve boje i promjeni im lični opis :))

  • Bugenvilija, 16.02.2010. u 18:58
    Evo me sad napokon na miru. Recept je grahovski, baš kak treba.
    I ja sam ga kuhala desetak puta već ove zime i ubiti se mogu u njemu skup s mužem al kaj mi to vredi kad ga zaprav ne bi smijela ni pogledati,
    a kamo li se obžderavati, što ja uvijek učinim :)))

  • annabelle, 16.02.2010. u 20:07
    @Elle: hahhaha, joj , da, te face koje jedu kuhano na masti vole podvalit da je cudi jedno :D inace, pest i ja tak radim, ali ja ga rezuckam, kad mi se da, inace na vece komade pa ko prezivo :)) i da, sto se tice fotkanja, digitalna je sad puno laksa za obradu, sredit boje i sl.

    @Bugi: cuj, moja kuhinja je u totalnom mraku, nemam dnevno svjetlo, a sto se tice blica, kad se potrudim moze to super ispast i sa blicom, ovo sam na brzinu slikala, boje su potpuno iste kao i kod pravog jela, ali nisam imala vremena izvlaciti stativ da povisim f-stop pa da vise toga bude u fokusu nego sam morala sve slikat na f2.8 pa su malo "glasne" slike.
    inace sa blazim blicem, vecom f-stop, stativom i nekim diffuser-om to bude puno bolje, ali nemam za to uvijek prilike. ove su mi bile cisto zadovoljavajuce da predstave jelo vjerodostojno, a da su umjetnicke - nisu, u pravu si :)

  • i ja se slazem s bugi za blic, meni se srce kida kad ga moram koristiti a inace stol odguram do prozora i radim obavezno bez blica. probaj naci neko mjesto uz prozor gdje ces snimat klopu. obavezno sa stativom i daljinskim okidanjem :)

    ellle - moja baka slavonka je obavezno kuhala na svinjskoj masti a i u starim austrijskim receptima se ona koristi. mi smo kao klinci jeli lepinje namazane svinjskom mascu i posute solju i mljevenom crvenom paprikom ...mljac :))))). inace se i u austriji dosta jede to kao grammelschmalz i posluzuje kao fina baza za ispijanje punceva i kuhanog vina po standovima. sve uz dodatak crvenog luka. pa cvarci pa bratlfett odnosno mast od pecenja...sve uzasno nezdravo a jedemo oko dva puta godisnje u ovakvim prilikama. mljac :)))))

  • annabelle's sexy kitchen, 21.02.2010. u 19:17
    @Mare: znas i sama da kad su mi slike za izlozbu da cu uvijek pokusati napravit perfect. ovo je samo za ilustraciju s obzirom da nemam uvijek prilike slikati u idealnim uslovima. no moj point u postu je da slike moraju biti reprezentativne, a tanjur ovog graha izgleda upravo ovako, ukljucujuci boje.
    a sto se tice dnevnog svjetla, kuca mi je tako pozicionirana , i namjestaj, da nemam nigdje dnevno svjetlo kak spada za slikanje (kuhinja mi gleda na NW)
    probat cu u vrtu kad se popravi vrijeme

No comments:

Post a Comment